Oprema

Predstavljaj si da celo leto garaš, da prihraniš dovolj denarja za tisti ultimativni “snowboard trip” o katerem že sanjaš vse svoje življenje. Decembra zapade prvi sneg. Potem pa končno pride dan D. Zjutraj že na vse zgodaj vstaneš, si pripraviš vse potrebno in se s prijatelji/ -cami odpelješ proti najboljšemu bordališču z najdaljšim half pipe-om, najboljšimi kickerji in sanjskimi powder runi. Prvi si v vrsti za sedežnico, ki pripelje prav na vrh. Komaj čakaš, srce ti že razbija, roke se ti potijo, hočeš probati svojo novo opremo. Končno si na vrhu, si pripneš dilo na noge. Se že furaš, tvoji kolegi/-ce že obračajo 720, rodeo. Ti si vzameš zalet pri naslednjem kickerju in že letiš, obrneš 360 za začetek, pristaneš. Ampak ne, kaj se je zgodilo z vezjo in zakaj dila ne zavija več tako kot je prej….GROZA!!!! Tvoji kolegi/-ce se furajo naprej in se noro zabavajo, ti pa ne moreš. Žalosten/-a si. Ves ta trud in vsa energija, ki je bila vložena je šla v nič. Komaj si kupil/-a vso opremo. Kaj je bilo narobe? Pregleda/-la si vse najnovejše filme z profesionalci, ki so vozili iste dile kot ti, pregledal/-a si vse revije in vsi najboljši profesionalci jih reklamirajo. Se mogoče sprašuješ zakaj oz. se ti je to zgodilo? To so le reklamne poteze podjetij in profesionalcev, ki hočejo zaslužiti na tebi in te manipulirati….Ne, ne. Opreme se ne kupuje na tak način. Najbolj ustrezno stvar se vedno kupi tako, da se preštudira vse možne kataloge, internet strani z izdelki, posvetuje z poznavalci in prodajalci (čeprav nekateri niso kompetentni za prodajo snowboard opreme) najpomembnejše pa je, da jih čimveč sprobaš. V naslednjih odstavkih boš našel nekaj zdravih nasvetov za pravilen nakup.

Čisti začetnik?

če si začetnik in sploh še nisi stal na boardu, je pred tabo zelooo težka naloga. Po vsej verjetnosti ne sploh poznaš slogov boardnja, ne poznaš proizvajalcev opreme in ne veš kaj je zate najbolj primerno.

če ne poznaš dobro slogov snowboardinga in ne veš kaj je zate, kot za zečetnika, najbolj primerno si obvezno preberi uvod v naši šoli snowboardinga! Z njo boš izvedel osnovna dejstva, ki jih moraš vedeti.

Predno pa kupiš svojo opremo in če še nisi poizkusil boardat nikoli, potem bi bilo dobro da nekje vsaj malo probaš stopiti na board. Imaš kolega ki boarda? Prosi ga če ti mogoče posodi opremo ali kaj podobnega. če morda smučaš, potem sigurno poznaš koga ki tudi boarda in ti bo pomagal. Lahko pa uporabiš tudi kak test opreme -naslednji odstavek. Ali pa morda vzameš kako uro šolo boardnja, da spoznaš vsaj malo kaj pomeni beseda “snowboard”. Lahko pa poizkusiš najti koga, ki ti bo pomagal na naši tabli (forumu)!

Probaj predno kupiš!

Vsako sezono je kar nekaj testov opreme, predvsem na večjih smučiščih (tudi pri nas), kjer lahko probaš opremo proizvajlca, ki ponuja opremo na test. Kdaj potekajo taki dnevi, se je najbolj pozanimati pri najbližjem smučišču, katerega si največkrat gost. Lahko pogledaš na njihovo spletno stran – če imajo zapisan ta podatek. Seveda pa bomo tudi na naši strani zapisali vse teste, ki jih bomo le uspeli zaslediti v Sloveniji in sosednjih državah. Nekateri proizvajalci imajo na določenih smučiščih tudi že teste, ki so tam non stop in so namenjeni prav temu da pridete kadarkoli tja, da probate njihovo opremo, ampak tega je trenutno še zelo malo (trenutno je zabeležen tak proizvajalec le Burton – za več poglejte njihovo spletno stran).

Deske – boardi

Ker je za začetnike bolj piporočamo freestyle oziroma freeride opremo so tukaj nasveti prilagojen za tako vrste opreme. Vseeno pa priporočamo branje tudi če se odločate za race opremo!

GRAFIKA

Nikoli ne kupuj dile, ki ima lepo grafiko in ti je najbolj všeč, vozne lastnosti so pa zanič, kvaliteta izdelave porazna. Hej, saj ne greš na party in videz ni najbolj pomemben. Tukaj bi našel veliko ljudi, ki se z mano najberž ne bi strinjali, saj imajo miselnost -better you look better you ride-. OK. Mogoče dobiš kako žensko/ tipa na brzino ali pa bolj zažgeš v brunarci. Ampak bistveno je, da tvoje bordanje govori zate.

ŠIRINA

Skoraj najpomembnejši faktor pri nakupu. če je dila preozka s petami oz. prsti vlečeš po snegu in bog ne daj si razbiješ zobe. Bejbe/ tipi bi kar naenkrat izgubili zanimanje zate- tega pa nočemo, a ne. Pa tudi preširoka ne sme biti saj se s tem zmanjšuje odzivnost dile in težko zavijaš.

Ozka Normalna Široka
Veliost do 41 42-44 44 in več
Širina do 25cm 25-26cm 26cm in več

DOLŽINA (ja, ja je pomembna)

Povprečno gledano bi morala biti dila 90% tvoje velikosti. Najpomembnejše pa je, da najdeš dilo, ki ustreza tvojemu načinu vožnje. Nekateri imajo rajši daljše za boljšo stabilnost, vožnjo po celcu oz. za stabilnejše pristanke pri skakanju. (za slabše matematike: če želiš izračunati 90% od tvoje velikosti, jo pomnoži z 0,9).

OBLIKA

Obstajajo tri osnovne oblike: directional, twin- tip in directional twin.
Directional dile so najboljša izbira za vožnjo po celcu. Imajo daljši nos za lažjo vožnjo po celcu, imajo trši rep in ponavadi je položaj na njej malo zamaknjen proti repu.
Twin- tip dile so prava izbira za freestylerje. Z njimi se lahko voziš normalno ali z repom naprej (switch). So idealne za park in halfpipe.
Directional twin dile pa imajo flexibilnost directional dile in pa obliko twin tip dile. So takorekoč dile za vsako priložnost, saj ponujajo najboljše iz obeh svetov.

FLEXIBILNOST

Obstajata dve vrsti flexibilnosti. Horizontalna flexibilnost- po dolžini in vertikalna flexibilnost -po širini.
Horizontalna flexibilnost: za lažjo osebo bo trša dila neodzivna in se bo z njo težje voziti po grudastem in mehkem snegu. Horizontalna flexibilnost je izredno povezana s tvojo težo. Celc in speglane proge se najbolje vozi s trdo dilo, mehkejša pa je najboljša za npr. jibbing.
Vertikalna fleksibilnost: pove kakšna je trdota dile od prstov do pete. Mehkejše dile so
bolj odzivne in hitrjše pri zavojih, vendar pa je z tršo dilo lažje izpeljati zavoj. To se
pravi, trša je dila, boljša je za speglane proge in celc, mehkejša dila pa je boljša za
grudast in mehak sneg.

STRANSKI LOK

Končno nekaj preprostega. Manjši je stranski lok bolj na ozko dila zavija oz. hitrejši prenos iz enega zavoja v drugega, vendar pa pri vožnji na ravnost robnik dile malce preveč grabi sneg in je težje obvladljiva. Večji stranski lok pa omogoča več vožnje po robniku, npr. pri vožnji v halfpipe-u lažje prideš od ene do druge stene.

KONSTRUKCIJA ROBOV DILE

So tri različice kako so robovi dile sestavljeni: sidewall oz. ravni rob- lažje popravljiv, cap oz. oviti rob in pa mešanica obeh. Sama konstrukcija teh robov bistveno ne vpliva na vožnjo.

SREDICA DILE

Teža in absorbcija dile je odvisna od jedra. Obstajajo različne kombinacije jeder odvisno od materiala. Najcenejše in najtežje je penasto (vbrizgano) jedro. Ta je v glavnem v najnižji klasi dil. Na drugi strani, to se pravi najdražji pa je aluminijasti v obliki satja (tam kjer čbele delajo med). Dile s tako sredico bolj slabo absorbirajo vibracije vendar pa je odzivnost boljša. Nekaj v sredini med tema dvema pa je laminiran les- vertikalni in horizontalni. Omogoča pa mirno in pa smooth vožnjo.
V bistvu je sredica najpomembnejša zaradi teže same dile. Težja dila je boljša za vožnjo po razdrapanem terenu in boljše absorbira vibracije, lažje dile pa so bolj odzivne in so bolj namenjene skakanju.

MASA

To je tisti del dile, po kateri se vozimo in je najpomembnejši del. Na trgu so različne različice materialov, ki se uporabljajo za mase. Ekstrudirane mase so najcenejše in jih je laže vzdrževati. Dobro vpijajo vosek in so najmehkejše. Slaba stran pa je v tem, da ker so mehke se hitreje uničijo. ?Sintered? mase so malce hitrejše in trše, vendar težje za popravila, ki potrebujejo redna vzdrževalna dela. Prava formula med masami pa je electra oz. grafitno obogatena masa. Ta pa potrebuje ogromno vzdrževanja, vendar je najhitrejša med najhitrejšimi.
To bi bilo nekaj o samih dilah, zdaj pa gremo k vezem aka bindungam.

Vezi

O samih vezeh ne bom prav veliko nakladal. Mislim, da je že vsem proizvajalcem jasno, da morajo proizvajati kvalitetne vezi z visokimi spojlerji (high back-i). Pred leti so imeli nekateri proji čudne zamisli o vezeh brez podlage (baseless) za boljši kontakt med dilo in tabo ter z nizkimi spojlerji za čisti jibbing in ostale zvitogležnerske variante. Zdaj pa o njih ne duha ne sluha, torej če kupujete rabljeno opremo poglejte kakšne so vezi. Predvsem pa je pomembno, da so vezi in čevlji aka bootsi kompatibilni, tj da čevelj ne pleše v vezi oz. sploh ne gre vanjo. To se rado dogaja pri različnih letnikih same opreme. Kupite tudi pravo velikost vezi, ter poglejte ali so dovolj nastavljive za vaše potrebe in način vožnje. Predvsem pa naj vam bodo udobne!!!!
Obstajajo pa dve različici vezi. Strap in- vezi z traki za pripenjanje, ki so najpogostejši in pa step-in vezi z preprostostjo zapenjanja v katere samo stopimo. Tukaj se morate sami odločiti kaj je bolje za vas osebno in ne kaj je moderno. Nekaterim je to všeč, nekaterim pa ne sede tisti občutek, da ne vidi spojlerja zadaj, ki ti daje oporo. Cene med samimi vezmi kar nihajo, saj je potrebno pri step in-ih kupiti še posebne step in čevlje.
In že gremo počasi na čevlje aka bootsi aka ….., …..!

Čevlji

Nakup čevljev je zelo pomembna in raziskovalno- probalna dejavnost. če kdo ne ve naj vpraša kakšno deklico kako naporno je to opravilo.
Pri nakupu pa moramo biti pozorni na veliko stvari, saj nam bo dober čevelj dal oporo, ne bo nas zeblo in nam premočilo. To se pravi z dobrimi suhimi čevlji, ki nas ne žulijo bomo dalj časa bordali, kar pa je za nas pomembno, kajneda.
Zmeraj kupujte dobre čevlje, znane znamke, saj imajo najboljšo kvaliteto. Probajte čim več parov in velikosti, saj boste s tem dobili tisti pravi občutek, ki naj bi ga imel ?ta pravi? čevelj.
Ločimo dve vrsti čevljev : freeride in freestyle. V bistvu se nekako na prvi pogled ne razlikujejo veliko. Vendar pa pozor, čevlji za freeride so trši kot freestyle. Seveda pa sama fleksibilnost čevlja variira od firme do firme. Izbrati pravo trdoto je zelo pomembno. Trši je čevelj, več opore bo dajal pri hitri vožnji in vožnji po celcu, vendar nekateri čevlji tu izgubijo pri udobnosti. Nekateri imajo različne zračne/ gel blazinice v podplatu, notranji čevelj, kar je kul pri sušenju in nudi dodatno oporo. Tehnologije so različne pri različnih podjetjih, zato sporbavajte različne znamke čevljev. Kar je vam najudobnejše ni rečeno da bo komu drugemu, zato se ne ozirajte, kaj drugi pravijo.

če vam tale kratek vodič ni prav nič pomagal, potem pa vsaj kupite opremo, ki se ujema z bravo vaših oči, las in pa naj bodo najdražje, da boste najbolj kul kmet na vasi. “Looking good is feeling good”. Odločitev je vaša!

Obleka

Opis bunde, rokavic in hlač!

Zaščita

Ščitniki za zapestja so osnovna zaščita, ki si jo mora omisliti vsak boarder. Pri padcih se večinoma, kljub temu, da to ni previlno, lovimo na roke. Ker priletimo ob tla s kar precejšnjo silo so zapestja in prsti v nevarnosti. Prste rešmi s tem, da roko držimo v pest, zapestje pa s ščitnikom. Večina rokavic namenjenih izključno boardanje ima že vgrajeno boljšo ali slabšo vrsto zaščite. Cenejše rokavice ščitijo zapestje samo s trakom, ki ga zategnemo okoli zapestja, pri boljših in dražjih rokavicah pa je pod tem pasom še kakšna druga vrsta zaščite v obliki plastičnih opornic. Prav tako uporabni pa so tudi ščitniki za zapestja. ki jih uporabljamo pri drugih športih – recimo inline-skating, ki jih damo pod rokavice.

Ščitnik za kolena je predvsem uporaben v fazi učenja, ko največkrat pademo na kolena ali na zadnjo plat. Kasneje so taki padci zelo redki. Tudi tu je ščitnikov več vrst. Nekatere boarderske hlače imajo na kolenih penaste blazinice, ki ščitijo kolena in se jih lahko po potrebi tudi odstrani. Te pene večinoma zadostujejo, lahko pa spet uporabimo tudi druge ščitnike.

Ščitnik za zadnjo plat je spet večinoma uporaben pri učenju, kjer so padci na rit še pogostejši od padcev na kolena. Bolj pogosti pa so tudi kasneje, recimo pri izvajanju skokov. Ščitnik za rit varuje namreč tudi trtico. Poleg tega veliko časa tudi presedimo na riti in ščitnik nas lepo greje :) . Gre pa v bistvu za kratke hlače – pajkice, ki jih oblečemo pod boarderske hlače. Te pajkice imajo na vitalnih mestih vgrajene blazinice, pene in ojačitve, ki varujejo trtico, rit, pa tudi boke – odvisno od modela.

Čelada. Vedno bolj pogosta in pametna (ker varuje možgane hehe) zaščitna oprema je tudi čelada. Ta nam varuje glavo pri padcih na glavo pri skokih, padcih kjer lahko zdrsimo z glavo naprej v kaksno trdo sranje, pri zahaklanju robnika, kjer z betico potem potrkamo ob led, ob padcih na railih itd… Poleg tega v bc snowboardingu varuje tudi pred padajočim kamenjem in kosi ledu. Pri nakupu pazimo, da nam je čisto prav – kot ulita. če nam je premajhna in nas tišči je ne bomo nosili, prav tako če nam bo plesala na glavi, ker nam je prevelika nas bo motila pri vožnji. Preizkusimo jo še skupaj z očali, da vidimo, kako nam vse skupja sede na glavo.

Želva. Za bolj zahtevne boarderje pa je tu tudi zaščita hrbtenice, ki ji zaradi želvaste oblike pravimo želva. Uporabljajo jo predvsem bolj extremni freeriderji in pa tisti, ki so veliko v parku in na bigairu. Želva je ponavadi elipsaste oblike in sestavljena iz večih plastičnih kosov, ki se med seboj prilegajo in se pregiba v eno smer, tako da se sklonimo, v drugo smer pa ima blokado. Pomaga nam pri padcih na hrbet na led in razne druge trde objekte, prav tako pa tudi preprečuje, da bi nas po domače povedano zalomilo – pri padcu nam včasih noge in board vrže čez hrbet in pri tem se hrbtenica neprijetno ukrivi :) .

Bodyarmor je zaščita celotnega zgornjega dela telesa. Odvisno od modela in od tega kako globoko smo pripravljeni seči v žep lahko bodyarmor vključuje ščitnike za hrbtenico, prsni koš, ramena in komolce, ali pa je kakšen od teh izpuščen. Bodyarmor prihaja iz motocross opreme. Izgleda pa kot mrežasta (ali kakšna drugačna) majica, ki ima vgrajene vse naštete žaščite.

Nova oprema

Pri nakupu nove opreme, je priporočljivo se le držati vseh zgornjih nasvetov.

Koliko denarja me pride nova oprema?
Pri ceni je zelo odvisno kaj kupujemo, kvalitetna oprema priznanih znamk (ki jih seveda še zraven precej preplačamo) stane kar celo malo premoženje. Poglejmo!

  • snowboard – 500€
  • vezi – 150€
  • bootsi – 200€
  • bunda – 200€
  • hlače – 200€
  • rokavice – 40€
  • čelada – 50€
  • očala – 100€

Skupaj: 1500€

Groza! Ampak OK, kdor si lahko kupi opremo za toliko denarja, mu najbrž tudi ni treba jamrat. Ostali pa začnemo postopoma in si vsako leto dokupimo kak kos opreme, ki jo tudi prilagodimo svojemu žepu. Tako se lahko board skupaj z vezmi dobi tudi že za dobrih 300€.

Kje kupit novo opremo?
če imamo denarja na pretek, potem gremo v snowboard/skejt shop in rečemo: “Jstbiparabuusonovoupremozabordanje” in se prepustimo na milost in nemilost tamkajšnjim prodajalcem. Drugače pa se držimo telih nasvetov:

  • razmišljajmo eno sezono vnaprej in kupujmo opremo na spomladanskih razprodajah, kjer lahko naletimo tudi na razne ugodne 50% popuste, ker pa je takrat ponudba že bolj boga se splača pohiteti, da nam zadnjega željenega modela ne odnesejo izpred nosa, zna se namreč zgoditi, da ne dobimo željene dolžine ali velikosti ali pa sploh ne dobimo tistega kar smo si zamislili,
  • tako, da nam bolj izbirčnim na voljo druga možnost, to so poznojesenski ali zgodnjezimski sejmi športne in smučarske opreme, kjer nas prodajalci ponavadi pogostijo s kakšnim sejemskim popustom (če ne si ga pa pribarantamo), razen tega pa imamo vso ponudbo na kupu in lažje primerjamo cene,
  • ali pa obiščemo kakšno od veletrgovin s športno opremo, kjer smo sicer lahko nekoliko bolj prepuščeni samemu sebi in svojim izkušnjam pri izbiri boarda, cene pa so lahko ugodne, te trgovine imajo tudi čez zimo večkrat razne akcije in posebne ponudbe, ki jih še prepogosto dobimo kar na dom v domači nabiralnik
  • in ne pozabimo, da imamo slovenci tudi dva domača izdelovalca snowboardov – Elan Snowboards in Goltes Snowboards!

Kaj pa lanski ali starejši modeli, ki so ostali na zalogi po trgovinah, se splača kupit?
Seveda se splača, recimo poklicati Elan v Begunje in se pozanimati, če imajo na voljo kakšne testne boarde ali pa kakšne boarde z napako (v grafiki recimo, ne da boardu manjka en robnik ;) ) in po trgovinah vprašati za kakšne lanske modele. Za prodajo lanskih modelov so sicer namenjene posezonske razprodaje tako, da je šansa, da dobimo točno tisto, kar smo si zamislili še manjša.

Rabljena oprema

Če nimate toliko denarja pripravljenega za snowboard opremo oziroma želite nekaj prišparati pri nakupu, se seveda lahko odločite tudi za rabljeno opremo.

Kaj je dobro vedeti in gledati pri rabljeni opremi?
Snowboard:

  • ohranjenost robnikov – vsako brušenje jih tanjša, rja kaže na rahlo zanemarjenost, poleg tega močni udarci v robnik (tako močni, da ga ukrivijo) poškodujejo tudi notranjost boarda in lahko pride do delaminacije (a ne Klemen? Ja!)
  • prožnost/trdota dile – desko upognemo in pazimo, da nima kakšnih notranjih poškodb sredice recimo, poleg tega dile z leti izgubijo na prožnosti, to lahko preverimo tako, da jo damo plosko na tla in preverimo chamber – razdalja med tlemi in sredino boarda, ko ga z maso postavimo na ravno podlago, če ne veste o čem govorim potem je board že zelo znucan,
  • ohranjenost mase – večje poškodbe na masi so, če ne drugega drage za popravit, masa pa ni več taka kot je bila, posebej pazimo, če kje manjka masa čisto ob robniku – v tem primeru nam lahko vrže ven robnik, manjše praske pa odpravi eno brušenje mase in board je kot nov,
  • površina boarda – je še najmanj važna, čeprav vizualno najprej potegne, pazimo, da ni kakšnih lukenj, da voda ne zamaka v board in pa iz obrabljenosti zgornje plasti lahko sklepamo kaj je lastnik z boardom počel.

Vezi:
ne kupujmo kakšnih starih vezi z low backi ali pa baseless, ker so out, preverimo vse paščke in vijake, če se vse lepo zapenja in odpenja, pa še to, da imamo kompatibilne ploščice z inserti v našem boardu (predvsem to glej, če kje piše burton:) ) in pa če so kompatibilne z našimi bootsi, lahko se zgodi, da so vezi preozke in naši bootsi ne bodo šli vanje.

Čevlji / Bootsi:
pazimo, da preveč ne smrdijo! Bootsi z leti izgubljajo dve stvari – nepremočljivost in trdoto. Ne kupujmo torej kakšnih pošvedranih čevljev, ki bodo takoj premočili.

Ostala oprema:
najbolje je pod vodo preveriti, če so zadeve še nepremočljive, pogledamo še, če je kaj strgano…ma saj tega mi ni treba pisat. Zdrava kmečka pamet v roke pa denarnico čim globje v žep.

Koliko denarja za rabljeno opremo?
Nisem tako bogat, da bi kupoval poceni!? Vedno zagovarjam, da se bolj splača kupovati kvalitetno opremo, pa naj bo nova ali rabljeno. Tako se po moje ne splača kupit kakšnega zastarelega boarda z vezmi za 50€, ker ne bomo imeli nič od njega. Najbolj se splača kupovat skoraj novo in malo rabljeno opremo, kjer lahko mimogrede preverimo še cene v trgovini za isti model (morda le novejša izvedba). Tudi tehnologija izdelave gre hitro naprej. če od sezone do sezone niti ne opazimo razlike, nam je potem, ko vzamemo v roke kakšen pet let star board razlika očitna. Preceniti moramo prodajalca, kaj je z opremo počel in kako intenzivno jo je uporabljal. Board kakšnega freaka, ki je res noter v boardanju ne zdži več kot sezono ali dve, kakšen nedeljski vozač pa na opremi še nima niti praske. Vsekakor se ne splača kupovati opreme starejše od recimo treh let.

Kje kupiti rabljeno opremo?
Rabljeno opremo je najlažje kupiti na sejmu rabljene opreme, kjer je izbira velika, pa tudi nekatere trgovine čez celo leto prodajajo tudi rabljeno opremo. Splača se pogledati tudi v razne male oglase in pa na internet – recimo na bolha.com in na naš forum, kjer lahko napišeš kaj iščešo ali prodajaš.

Nastavitve opreme

Nastavitve opreme se skrivajo predvsem v vezeh. Drugih stvari praktično ni mogoče nastavljati, le v redkih primerih. Torej, govorimo predvsem o tem kako nastaviti vezi. če jih nastavljamo prvič in še ne znamo boardat, moramo najprej ugotoviti svoj pložaj na boardu, kako stojimo na njem, temu se reč “stance”. Nato moramo še ugotoviti nastavitev.

Regular ali goofy

Obstajata dva načina kako lahko stojimo na boardu. če bomo boardali s svojo levo nogo naprej potem se naš stance na boardu imenuje regular. Ko pa boardamo s svojo desno nogo spredaj je naš stance goofy. Na stance na boardu ne vpliva dejstvo ali smo levičar ali desničar. In tudi stance nima vpliva na to kako boardamo! Noben način ni boljši ali lažji oziroma slabši ali težji.

Če surfamo, windsurfamo, skejtamo itd., običajno že poznamo svoj stance. če pa tega še ne in se ne moremo odločiti katera noga bo spredaj, lahko to določimo z naslednjim testom:

  • Najdimo primerno drsečo podlago, kot so tla z linolejem, poledenel pločnik ipd. in se zadrsamo po njej. Noga, ki jo ob tem postavimo spredaj naj bo spredaj tudi na snowboardu. Test z drsanjem neposredno pokaže stance, ki nam je najbolj naraven pri vseh športih, kjer je pomembno ravnotežje. Obstajajo še drugi testi, ki pa niso tako zanesljivi.
  • Nekoga prosimo za pomoč, ki nas porine od zadaj, tako, da se prekusnemo na nos. S tisto nogo, ki se ujamemo, je naša sprednja noga. Test laho sicer izvedemo sami, tako da se sprostimo in nagnemo naprej, dokler nas ravnotežje ne prevaga.
  • Naša sprednja noga je običajno tudi tista noga, ki je naša odrivna noga.

Če se še vedno ne moremo odločiti in smo v dvomih katera nogo naj imamo spredaj, pazimo, da ko izbiramo snowboard (najbolje da ga najamemo), izberemo simetričen board z vezmi, ki jim lahko enostavno spremenimo kot pod katerim so pritrjene na board in tako preizkusimo tako regular kot goofy stance. Več o nastavitvah stanca najdeš tudi tukaj.

Razmik med nogami

Razmik nog na boardu, naj bi bil nekje v liniji z širino naših ramen. Rahlo razkoračen. če bomo imeli noge v prevelikem razkoraku vas bo bolelo notranje stopalo, če pa v premahjnem, pa bo slaba kontrola nad boardom. Nastavite lahko po sledečem postopku. Board položite na tla in nanj postavite (še nepritrjene) vezi v razkoraku, ki si ga predstavljate. Stopite na vezi s celim podplatom in kolena naj bodo stegnjena. Notranji del stopala naj bo približno v liniji z rameni. Tako morate imeti ravnotežje razporejeno na oba stopala. Prsti ali peta naj ne gleda čez sprednji oziroma zadnji robnik, naj bo poravnan na sredino in obe nogi enako. Stopala lahko pri tem tudi rahlo zasukate proti nosu boarda – kolikor si približno predstavljate, da bodo zasukane naprej.

Comments are closed.